Alla inlägg under juni 2010

Av Eva - 7 juni 2010 07:44

Igår åkte vi ner på klubben på kvällen.
På planen var det jag och 511 mygg/knott.....   
Började med ff där vi koncentrerade oss på raka sittningar.
Blev inte många sneda utan han satte sig rakt och snabbt.

Testade sedan att göra en regelmässig inkl m ställande.
Klockrent ställande, han fattade direkt!!   
Körde sedan några raka så han inte förväntar sig
ställande varje gång jag ropar "hit".
Sedan var det dags att introducera rutan.
Na sa Hubba, man kan väl gå runt och ta bollen från andra
hållet istället för att springa igenom konerna.....
Löste problemet med lite inkl genom rutan sen tyckte
han konorna var helt okej. Detta momentet lär vi få nöta.   

Ska bli kul att kommar ut i L II under sen sommaren.

Avslutade med lite bus m Donna. Hon är otroligt pigg och
tycker livet är lajbans.   

Vid 21-tiden lämnade vi klubben och styrde kosan hemåt.

Började måndagen som man inte ska, vaknade 45 min försent....

Men Petri tog hand om hundarna så jag kunde bara ta på kläder, sätta upp håret och köra, kom till jobbet ca 6 min försent bara.

Regnar gör det också och ska så göra exakt hela dagen enl prognosen.

Typ kl 21 ska det bli uppehåll, undrar om det stämmer?

Imorgon ska solen skina, vi får väl hoppas på det!   


//Eva med flock

Av Eva - 6 juni 2010 07:24

Igår var det dags för start 2 i L I.
Lomma BK var platsen och solen lyste från en klarblå himmel.
Lottning och jag drog sent startnr dvs nr 11.
Lite drygt att gå och väntar när jag har dåliga nerver....   
Nä då det var inte så farligt igår, kändes mest kul.
Hubba var lite ofokuserad i slutet på linförigheten annars skötte
han sig med bravur och det jag är absolut gladast över är betyg
8:a på apporteringen!!     
Här kommer resultatet:

Platsliggning     10

Tandvisning      10

Linförighet         8

Läggande            9

Inkallning            9

Ställande             9

Apportering        8

Hopp                   9

Helhetsintryck    9

Summa: 179 poäng

Detta känns väldigt stabilt och nu ska vi ut en gång till innan vi ska
starta i L II. Bra att få lite rutin innan vi ska ut i brukset till höst.   


På kvällen var jag & Petri på Öresundsbron sommarfest.
Oj vilken härlig kväll det var.
Underhållning med Sven Melander & Mikael Neumann, såå himla kul.
Vi åkte hemåt vid 23-tiden pga jag skulle jobba på söndag fm.

Kan säga att när klockan ringde 05:30 var jag allt annat än pigg.
Så nu sitter jag här på jobbet och längtar hem till sängen.

//Eva med flock

Av Eva - 1 juni 2010 15:46

Och regnet det bara öser ner, var tog sommaren vägen?
Idag har jag varit "modell" för en tjej på Makeup studion.
Hon skulle sminka en catwalk sminkning    på mig.
Himla kul var det och se ett helt främmande ansikte i spegeln.

När hon var klar blev det bedömt av hennes lärare sen skulle
det tas bort. Inte så lätt att bli av med allt smink.
Som tack fick jag en vardags makeup, ser fräscht ut.
Ikväll är det klubben som gäller.   

Koncentrera mig på läggandet och apporteringen, ny tävling på lördag.

Hoppas regnet har lugnat ner sig tills dess, ingen höjdare att gå

i blåst och regn hela kvällen.

Nu är det iallafall tvättstugan som gäller...   


//Eva, Hubba & Donna

Presentation


Ännu en hundig blogg :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards