Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Djurpratare

Av Eva - 13 juli 2010 01:38

Igår var Hubba och "pratade" av sig hos Gabriella.
Var jättekul att testa och jag är imponerad av allt hon berättade att han sa.
Det lät verkligen som om Hubba fått talets gåva för en dag, så coolt.
En liten sammanfattning:

Han säger att han är lite barnslig ungefär 1,5 år i huvudet men börjar mogna. Han säger att han inte är lika klok som den stora (Donna) än och är lite svartsjuk på det. Han älskar näsarbete och vill göra mera av det. Han tycker lydnad är okej men tycker matte ställer stora kvar och är petig. Han vill gärna ta hand om sin matte och att jag är svag för honom. Han tycker matte jobbar för mkt fast han tyckte att jag hann med dem och vara ute i friska luften.

Ska skriva ner allt men spelade in det på mobilen och ska lägga över det på datorn istället så jag kan pausa medan jag skriver.


Får ni chansen att gå till henne med er hund, ta den!!


//Eva & Hubba

 
 
Nina

Nina

13 juli 2010 07:46

Spännande grejer fast jag undrar jag om jag hade vågat gå dit med Kajsa :))). Hon hade nog haft en del synpunkter både på sina brorsor och mig *haha*. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro men det är ju helt klart intressant! //Kramis

http://www.palmstrand.se

 
Noomi

Noomi

13 juli 2010 21:19

Jag har ju varit hos Gabriella med både Dizzy och Drutten. Mycket mysko, faktiskt... men intressant. Skulle vara kul med Hobbe också :)
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Sanna

Sanna

15 juli 2010 12:16

Fan vad häftigt! Tom. jag kan tänka mig att det där stämmer perfekt in på Hubbas tankar! En nogrann matte får vi ju säga att han har ;-)Hur kom du i kontakt med hundpsykologen? Hade varit skitkul att testa på Sheila! Kram

http://www.sheilasammy.weebly.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 15 november 2016 19:15


I söndags var det dags för Ebba's och min tredje start i appell spår.Jag har haft problem att få henne att hålla ihop en hel tävling men skam den som ger sig! Vi drog spårnr 2 på lottningen. Hon tog upp spåret bra och hittade snabbt pinne nummer ett....

Av Eva - 21 maj 2013 01:17

Nu är det snart 2 år sedan vi tävlade lydnad o nu är det dags att tävla L ll med Hubba. Just nu känns han mkt bra o rutan känns riktigt bra. Fått mera struktur på träningen i vår o det känns bra :-). Ska bli kul o vara på banan igen :-). Har satt igå...

Av Eva - 8 december 2012 17:22


Kanske skulle man börja blogga igen så det blir som en träningsdagbok.Hmm ja vi får väl se...   ...

Av Eva - 1 augusti 2010 15:41

I fredags var vi i Skurup och tävlade, 3:e och sista tävlingen i L I.Fick startnummer 7, perfekt att ligga på kanten på platsliggningen.Hund nr 1 gick upp nästan direkt och hund nr 6 stack upp när det var ca 30 sekunder kvar. Shit vad glad jag var ...

Av Eva - 17 juli 2010 05:43

Idag fyller Hubba 3 år. Jag bara älskar den här killen!! Hubba med broder Billy och syster Hedvig, 5 veckor gamla Hubba 8 veckor gammal, tulleplutten Svimmad Hubba, haha         Bita moster Donna är fortfarande en specialitet ;) ...

Presentation


Ännu en hundig blogg :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards