Alla inlägg under november 2016

Av Eva - 15 november 2016 19:15

I söndags var det dags för Ebba's och min tredje start i appell spår.
Jag har haft problem att få henne att hålla ihop en hel tävling men skam den som ger sig! Vi drog spårnr 2 på lottningen. Hon tog upp spåret bra och hittade snabbt pinne nummer ett. Vi första vinkeln gick hon först rätt sen gick hon tillbaka och vimsade lite innan hon gick iväg rätt igen. Hon hittade pinne nummer två och lämnade den glatt till mig mot en köttbulle. Andra vinkeln gick bra och vips var vi vid slutpinnen!! Betyg 9!
När vi kom tillbaka till klubben var det dags för budföring. Har haft problem där då hon tycker att det är en anskällning i skyddet och inte en budföring haha. Men hon sprang till mottagaren gjorde två skall innan hon gick in och satte sig fot. Sprang snyggt tillbaka till mig. Betyg 8. Lite lunch för domarna innan det var dags för lydnaden.
Förutom en liten fadäs i framförgåendet då Ebba började kampa i kopplet är jag så jäkla nöjd med henne! Vi avslutade med platsliggning, lite nervös efter förra tävlingen då hon rullade då det var 30 sekunder kvar. Men denna gången låg Ebba som ett litet ljus.
Vi hade klarat att genomföra tävlingen med bara en nolla vilket innebar uppflyttning!!
En nervös väntan på resultatet och jag blev allt lite chockade då det visade sig att vi inte bara blev uppflyttade utan vi vann även klassen!!
Ni kan tro det var en magisk känsla att efter allt slit få stå överst på pallen denna kyliga dag!!
Nu ska vi njuta några dagar sen ska vi börja träna på längre spår och krypet.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ännu en hundig blogg :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards